Welke yoga is het beste tijdens de zwangerschap?

Prenatale yoga, hatha yoga en herstellende yoga zijn de beste keuzes voor zwangere vrouwen. Praat met de instructeur over je zwangerschap voordat je aan een andere yogales begint. Wees voorzichtig om hete yoga te vermijden, waarbij krachtige houdingen worden gedaan in een kamer die wordt verwarmd tot hogere temperaturen. Minstens 8 tekens 1 nummer 1 hoofdletter 1 kleine letters Beweeg je armen terug naar het midden en strek je naar de andere richting, waarbij je de pose 30-60 seconden per keer op het maximale bereik houdt.

Wordt u binnenkort volledig gevaccineerd? Of heeft u uw COVID-19-vaccinatie genomen en wilt u ergens in de nabije toekomst reizen? Buig op je knieën en houd je hoofd recht. Adem diep in en til je kin op terwijl je je hoofd een beetje naar achteren duwt. Houd je billen stevig en houd de houding 30 seconden vast of zo lang als comfortabel, terwijl je diep ademt. Adem uit en breng je kin dicht bij je borst.

Ontspan je billen en buig de rug zo comfortabel mogelijk. Houd een tijdje vast en herhaal de houding nog 3 keer. Vouw je rechterbeen en plaats je rechtervoet zo ver mogelijk op de linkerdij. Plaats je rechterhand op je gevouwen rechterknie.

Houd de tenen van je rechtervoet vast met je linkerhand. Terwijl je uitademt, beweeg je je rechterknie voorzichtig naar je borst. Adem in en duw je knie voorzichtig naar de grond. Zorg ervoor dat je je romp recht houdt.

Oefen langzaam ongeveer 10 bewegingen op en neer met elk been. Als u tijdens of na een yogasessie ongebruikelijke symptomen ervaart, praat dan met uw arts of een gekwalificeerde yoga-instructeur voordat u doorgaat. Volg geen Bikram- of hete yogalessen (waarbij de kamer wordt verwarmd tot 90 graden of hoger) omdat dit gevaarlijke oververhitting kan veroorzaken, waarschuwt Tracey Mallett, een gecertificeerde personal trainer en fitnessinstructeur in Los Angeles, Californië, en maker van de 3-in-1 zwangerschapstraining DVD. Als je nog nooit yoga hebt beoefend of heel weinig hebt geoefend voor je zwangerschap, moet je alleen prenatale yoga beoefenen tijdens de zwangerschap.

Of je nu een newbie of een veteraan bent, yoga kan je lenig houden, je spieren versterken en je balans en bloedsomloop verbeteren tijdens de zwangerschap - allemaal met heel weinig impact op je gewrichten. Prenatale yogalessen zijn erg populair, en in combinatie met een cardiovasculaire oefening (zoals wandelen), kan yoga een ideale manier zijn voor aanstaande moeders om in vorm te blijven. Trikonasana is een geweldige zwangerschapsyogapose die je kunt uitvoeren in het tweede trimester van de zwangerschap; het opent de heupen, wat je uiteindelijk helpt tijdens de bevalling. Leuk bericht, Bedankt Ryan Parker voor het delen van een 24 yogahoudingen voor een sterke, gezonde en veilige zwangerschap.

Baba Ramdev yogahoudingen voor zwangerschap zullen je helpen bij het verkrijgen van een gezond gewicht en verkleint de kans op een keizersnede. Deze 7 beste yoga-asana's kunnen veilig met gemak worden uitgevoerd als uw zwangerschap normaal verloopt en uw medische expert groen licht heeft gegeven. Artsen suggereren over het algemeen yoga voor zwangerschap, omdat het zacht is voor het lichaam, pijn helpt verlichten en het lichaam soepel houdt. Trainen en actief blijven is erg belangrijk, zelfs tijdens de zwangerschap om het lichaam te verlichten en complicaties te voorkomen en dankzij yoga-asana's die een spiritueel en natuurlijk pad bieden om een gezond lichaam en een ontspannen geest te bereiken.

In het artikel hebben we 24 yogahoudingen, stretching en sequenties uitgekozen die je helpen contact te maken met je kind en ervoor te zorgen dat je een veilige en gezonde zwangerschap hebt. Marjaryasana of de kattenkoe yogahouding voor zwangerschap mag alleen in de eerste zes maanden worden uitgevoerd en niet daarna. Volgens een overzicht van 10 onderzoeken verlaagt prenatale yoga uw kans op zwangerschapscomplicaties, uw pijn- en stressniveaus en mogelijk zelfs uw risico op het krijgen van een baby die klein is voor zijn zwangerschapsduur. Yoga is vooral een geweldige activiteit voor zwangere moeders, of je het nu af en toe beoefent of zelfs een volledige yoga-retraite doet.